اینجا جایی است که من همیشه به اپراتورهای دیگ بخار می گویم که شما نباید همیشه آنچه را که مهندس خدمات می بینید انجام دهید در حال انجام. این یک روش استاندارد برای مهندسین خدمات است سوخت را که وارد کوره می شود به صورت دستی کنترل کنید روشن کردن مشعل آنها فقط تنظیم شده اند. آنها این کار را انجام می دهند ، زیرا آنها در مورد مخلوط مطمئن نیستند و آنها را ندارند برای کنترل آن ، سوپاپ را روی شیر قرار دهید سریعتر از سیستم ایمنی شعله آتش بگیرید. وقتی این کار را درست کردند ، معمولاً اجازه می دهند این چراغ خاموش شود شیرهای اتوماتیک.
البته باید بگویم که در مورد آن صدق می کند مهندسین خدمات که برای من در پاور و کار می کردند احتراق در بعضی موارد مهندس خدمات می خواهد شغلی را ترک کنید که به درستی خاموش نباشد؛ تا آنجا که من بدانید ما هرگز چنین نکرده ایم. من همیشه این داستان را می گویم زیرا دیگری را معرفی می کند مدت به روشی که اپراتورها می فهمند یکی از دلایلی که کیفیت و احتراق کیفیت را ارائه داده است تعامل بین دیگهای بخار و مشعل بود مهندس طراح (من) و تکنسین های موجود در بخش خدماتی که کار را در رشته. آنها هرگز تردید نکردند که من را به من نشان دهند وقتی مشکلی پیدا کردند و تماس بگیرند ، نمی توانند حل کنند.
در دهه 1980 مدیر خدمات من در نیرو و احتراق آقایی به نام المر بود می فروشد من و المر به خوبی کنار هم رفتیم چون هر دو با هم هستیم تپه های کوهستانی ، بومیان Appalachians ، من در آن بزرگ شده ام ایالت غربی نیویورک و وی در ویرجینیا غربی بزرگ شد. ما در مرحله آغازین یک پروژه قرار گرفتیم سه دیگ بخار نفتی در فورت دیتریک را به شلیک گاز تبدیل کنید. من یک تماس از المر گرفتم و درخواست کرد که به آنجا بیایم برای دیدن مشکلی که داشتند وقتی او را صدا کرد استفاده از قرعه کشی ویرجینیا غربی که به معنای عادی او بود فهمید که او مرا دارد ، بنابراین می دانستم که قبل از من دچار مشکل شده ام حتی سمت چپ من درست بعد از وقت ناهار رسیدم و پیدا کردم المر در کنار بزرگترین دیگ ، چهار سوز ایستاده است واحد در 140،000 پیمانه امتیاز کار که WW او را جلب کرد به من اطلاع دادند که آنها دیگ بخار را پاک کرده اند دوست دارم که من سعی کنم مشعل پایین سمت چپ را روشن کنم.
همینطور که از نردبان بالا می رفتم تا به مشعل دسترسی پیدا کنید من متوجه درگاه مشاهده در مشعل شدم باز بود بنابراین من در حالی که ایستاده بودم کنار مشعل شروع کردم جرقه برقی بنزین خوب شروع شد اما در آنجا کمی بعد تأخیر کردم که آخرین خاموش کردن بنزین اصلی را باز کردم شیر فلکه. مشعل مشتعل شد ، دیگ لرزید و لوله ای از شعله از آن بندر مشاهده خارج شد طول شش تا نه پا انگشتم را روی مشعل متوقف کردم بلافاصله دکمه اما متوجه شد که مشعل در حال کار است به طور معمول بعد برگشتم که نگاهم به المر که است در آنجا ایستاده بود و دستان خود را در پشت خود بست در حالی که پشت و پا بر روی انگشتان پا و پاشنه های خود می چرخید. لبخند گسترده اش را کنار زد و دوباره با این حرف گفت WW "کمی خشن است ، درسته؟" موافقت کردم و متوجه شدم آنچه من اشتباه کرده ام ، بنابراین ما تصحیح کردیم تا مشکل را اصلاح کنیم.
امروز آن مشعلها بی سر و صدا روشن می شوند. درسی که باید در اینجا آموخته شود ، هر زبری در مورد نور است خاموش فقط شکل دیگری از انفجار است و نباید باشد تحمل کرد در سالهای اخیر با امکاناتی روبرو شده ام پیمانکاری که تجهیزات را در بهره برداری قرار داده است نتوانست یک چراغ صاف برقرار کند و کار را به اطلاع رسانی واگذار می کند صاحب این بود که "فقط یک پف" بود که اتفاق افتاد از آنجا که مشعل شروع شده است. هرگز اجازه ندهید کسی قانع شود شما که پف چیزی غیر از انفجار است. آ پف یک انفجار است که آسیب ندیده یا محدود ساخته است.
هر پفی که تجربه می کنید باید در نظر گرفته شود هشدار داده شده و قابل تحمل نیست زیرا دیر یا زود تحمل می شود هرچه باعث ایجاد مشکل شود ، شما بدتر می شوید یک انفجار را تجربه خواهد کرد خسارت. چه عواملی باعث انفجار از جمله پف می شوند؟ آن است نتیجه مستقیم انباشت مخلوط قابل اشتعال است. هنگام سوختن سوخت ، در مورد آن اشتباه نکنید شما در حال ایجاد مخلوط انفجاری هستید زیرا هیچ تفاوتی بین مخلوط سوخت و هوا وجود ندارد سوختگی و مخلوط انفجاری دلیل ما با خیال راحت می توانیم یک دیگ را آتش بزنیم این است که ما مخلوط مواد منفجره را در همانجا می سوزانیم نرخ که ما آن را ایجاد کنید. فقط وقتی مخلوط نمی شود می سوزانیم و انباشته می شویم که ما یک انفجار داریم.
ما با کنترل میزان سوزش ، احتراق را کنترل کنید. هنگامی که یک انباشت مشتعل شود ، آن را با سرعت می سوزاند توسط طبیعت دیکته می شود و خیلی سریعتر از حالت عادی ماست آتش ، آنقدر سریع که محصولات احتراق در حال گسترش است می تواند یک موج فشار ایجاد کند که نیروی 18 را ایجاد کند به 70 psig. انفجارهایی که ما تجربه می کنیم و یک پف می نامیم به سادگی انباشتهای اندک از مخلوط انفجاری بودند که فشار به اندازه کافی بالا نمی آورد کوره را پارگی کنید.
دلیل انفجار دیگ های بخار چیست؟
همیشه اجتناب از پف کردن یا خشن بودن همیشه ممکن نیست خاموش آنها هنگامی رخ می دهند که سیستم های مشعل نتوانند تکرار شوند شرایط ایجاد شده هنگام تنظیم مواد می توانید حروف را وصل کنید ، پیوند تنظیم می تواند لغزنده باشد ، چشمه های تنظیم کننده می تواند نرم و بارها ترکیبی از حداقل باشد عوامل می توانند ترکیب شوند تا از خاموش شدن نور صاف یا جلوگیری شود عملیات مشعل اگر پف را تجربه کردید باید آن را یک علامت هشدار دهنده در نظر بگیرید که چیزی در جریان است اشتباه کنید و کاری در مورد آن انجام دهید اگر حس شما از چه چیزی است ممکن است اتفاق افتاده باشد که مشعل شما صدا دارد ، ممکن است قادر باشید خودتان مشکل را اصلاح کنید اما باید به خاطر داشته باشید که بیش از 34٪ از انفجارهای دیگ بخار است به خطای اپراتور یا نگهداری ضعیف نسبت داده می شود. به این منظور باید یک منبع تخخصی تاسیسات را مد نظر قرار داد.
درست کردن تنظیمات چه تاثیری در جلوگیری از انفجار دارد؟
درست کردن تنظیمات فقط وقتی اطمینان دارید که می فهمید چه چیزی باعث تاخیر در احتراق می شود اگر شما مطمئن نیستید ، فراخوانی یک تکنسین خدمات بسیار عاقلانه تر است تجربه تنظیمات مشعل را دارد. من فکر می کنم مهم است که شعله ای در داخل شروع شود گلوگاه مشعل که در آن گرما از نسوز تابش می کند گلو انرژی احتراق را تأمین می کند. من معمولاً اینگونه نیستم شعله پایدار را روی مشعل بدون مواد نسوز خوب ببینید گلو. یک دیگ درست در جنوب بالتیمور یک کوره داشت انفجار در سال 1993 که به دلیل تعدیل نادرست بوده است از مشعل به گونهای که UEL به همین ترتیب تأسیس شده است در مقابل مشعل که نور را روشن نمی کند دو یا سه بار اول؛ انباشت سوخت بدون سوخت در مرحله بعدی این مخلوط را وارد محدوده انفجار کرد تلاش و دیوارهای اتاق دیگ بخار داخل پارکینگ پرواز کردند تعداد زیادی آن حادثه و چند نفر دیگر را که من تحقیق کرده ام دستورالعملهای من را به تمام اپراتورهای دیگ بخار توجیه می کند.
نتیجه گیری از احتراق دیگ چدنی
بهترین چیزی که می توانم در انتهای یک فصل درباره احتراق دیگ چدنی به شما بگویم. می توانید دکمه بازنشانی را روی شعله فشار دهید شاسی آشکارساز دو بار و فقط دو بار ، هرگز در اعتصاب سه شانس داشته باشید من نمی توانم موضوع احتراق را بدون آن رها کنم با لمس کردن به آخرین کلمات کلیدی بهینه سازی احتراق به سادگی فرایند است نسبت هوا به سوخت را در دیگ تنظیم کنید تا بیشترین بهره را ببرید گرما از سوخت مهندسین محیط زیست نیز می خواهم این در حالی باشد که کمترین مقدار تولید را داشته باشد تولید گازهای گلخانه ای برای بسیاری از کارخانه های کوچک یک تکنسین خدمات سالی یک یا دو بار وارد عمل می شود (آیین نامه معمولی دولت حداقل یک بار در سال نیاز به تجزیه و تحلیل احتراق دارد) و او دیگ بخار را "تنظیم می کند".
ارتباط اکسیژن و احتراق
از همه من می توانم بگویم که درک EPA از آن. کسانی از شما با پیشرفته تر کنترل ها و ترکیبات اکسیژن دارای احتراق اتوماتیک هستند بهینه سازی ، کنترل ها دائما نسبت سوخت به هوا تنظیم می شوند.
راندمان احتراق
در صورتی که مخلوط هوا و سوخت بتواند یک شعله پایدار ایجاد کند ، بسته به درجه حرارت محیط ، جنس آن و حرکت سیال در اتاق احتراق ، قسمتی از سوخت یا تمام آن با هوا ترکیب شده و تولید حرارت خواهد کرد . اما اگر سوخت به طور کامل بسوزد ، عناصر موجود در سوخت کاملاً اکسید شده و تمام انرژی شیمیایی موجود در آن آزاد خواهد شد . در نهایت عناصر موجود در سوخت بصورت ذرات کربن ، CO ، CO2 و هیدروکربورهای نیم سوخته باقی می ماند.
- ۹۹/۰۲/۲۷