تهویه مطبوع فارسی

مقالات و دانش فارسی درباره تهویه مطبوع همچون وسایل و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و تجهیزات موتورخانه و تاسیسات ساختمان و ابزار و وسایل استخر را بیاموزید تا بتوانید متخصصانه خرید کنید.

تهویه مطبوع فارسی

مقالات و دانش فارسی درباره تهویه مطبوع همچون وسایل و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و تجهیزات موتورخانه و تاسیسات ساختمان و ابزار و وسایل استخر را بیاموزید تا بتوانید متخصصانه خرید کنید.

وبلاگ تخصصی تهویه مطبوع در بلاگ دات آی آر به شما کمک می کند درباره تهویه مطبوع و تجهیزات و تاسیسات ساختمان همچون فن کویل کولر گازی پمپ استخر فن کویل داکت اسپلیت فیلتر استخر تجهیزات کنترلی همچون ترموستات و انواع آن، سرمایش و گرمایش دانش مورد نیاز خود را بیاموزید و بتوانید از مراجع معتبر کالاهای مورد نیاز ساختمان خود را بیابید و در اسرع وقت خرید خود را انجام دهید. امید است در این راه بتوانیم ناب ترین مقالات را از بهترین مراجع برای شما تهیه کنیم و در این راه تمامی سرمایه خود که تلاش روز افزون ماست خرج کنیم.

  • ۰
  • ۰

افزایش بازدهی کولر گازی

با افزایش دما ، آرامش در تابستان سخت تر می شود. گرچه نیاز به ساعت کاری بیشتر سیستم های تهویه مطبوع است اما بسیاری از خانوارها همچنان از کولرهای هوا رعایت می کنند. و چرا نه، کولرهای هوا در واقع دلایل بسیار خوبی برای انتخاب آنها از طریق سیستم های تهویه مطبوع دارند. کولرهای گازی علاوه بر اینکه سازگار با محیط زیست هستند ، مطمئناً نسبت به سیستمهای تهویه مطبوع ، ارزان قیمت و مقرون به صرفه هستند.

در چند سال گذشته ، مکانیسم کولرهای گازی  به طرز چشمگیری بهبود یافته است در حالی که اندازه آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با این حال ، اصل اساسی خنک کننده تبخیر طبیعی بدون تغییر باقی مانده است. در اصل کولر آبی، هوا را گرم می کند و آن را از طریق پشم چوب مرطوب یا لنت های شانه ای عایق کولر هوا عبور می دهد تا خنک تر شود. بنابراین اکنون که اصول کولرهای گازی را رمزگشایی کرده اید ، این نکات ساده را دنبال کنید تا مطمئن شوید که کولر هوای شما در این فصل مخوف و گرم ، کارآمدتر عمل می کند.

ترفندهای برای افزایش بازدهی کولر گازی و کولر آبی

1-     تهویه مناسب در اتاق کلید اصلی خنک کننده موثر است. بر خلاف تهویه هوا ، کولرهای گازی در محلی که به طور مناسب تهویه می شود کار می کنند. برای خنک کردن هوا به طور مؤثر جریان هوای بی وقفه لازم است. علاوه بر این ، تهویه مناسب نیز لازم است تا رطوبت هوا از اتاق خارج شود.

2-     کولر گازی خود را در جلوی پنجره قرار دهید. مجدداً ، همانطور که می دانیم کولرهای گازی بر اساس اصل خنک کننده تبخیر کار می کنند ، بیشتر هوای گرم سریعتر وارد تبخیر می شود و شما فقط هوای خنک تری خواهید داشت. پس از تنظیم کولر در جلوی پنجره ، می توانید پنجره را کمی تنظیم کنید تا خنک کننده بهبود یابد.

3-     یک قرص خنک اضافه کنید تا خنک کننده شگفت انگیز را تجربه کنید. به طور کلی ، پس از پر کردن مخزن آب آنها از کولرهای هوا استفاده می کنیم. با این وجود ، اضافه کردن یخ به آب در مورد سرد شدن آن می تواند شگفت آور باشد. این روزها برخی از کولرها در واقع با محفظه های یخی اختصاصی عرضه می شوند. با افزودن یخ به آب ، لنت ها خنک تر می شوند و این امر باعث خنک تر شدن هوا می شود.

4-     قبل از استفاده از تمیز کردن کولر گازی اطمینان حاصل کنید. هنگامی که کولر هوا را برای این فصل باز نکردید ، اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که لنت های خنک کننده را تمیز کنید. در همین حال ، آنها گرد و غبار و گرده جمع کرده اند. در صورتی که از نظر ظاهری بسیار بد باشند ، بهتر است آنها را جایگزین کنید. در مرحله دوم ، شما باید مخزن آب را تمیز کرده و از عدم وجود نشتی اطمینان حاصل کنید. ثالثاً ، یک ضربه تند وشدید زدن سریع روی پره های فن به بهبود راندمان کولر هوا کمک می کند.

کولر آبی بهینه

5-     با دقت مواظب باشید تا از خنک کننده طولانی مدت لذت ببرید. قرار دادن کولرهای گازی روی سکوهای ناهموار ، کشیدن کولرهای هوا در هنگام روشن بودن و ایجاد تداخل در پره های دوار ، می تواند خطرناک باشد و منجر به فرسودگی سریع کولرهای هوا شود. همیشه بهتر است که آنها را با احتیاط انجام دهید تا در طولانی مدت از سرماخوردگی لذت ببرید.

6-     قبل از استفاده ، لنت های خنک کننده را اشباع کنید. در حالی که مخزن آب را پر می کنید ، سرمایش فوری را تضمین کنید. از آنجا که پمپ آب را از طریق لنت های خنک کننده اجرا می کند ، آنها از قبل خیس می شوند. پس از پر شدن مخزن ، می توانید فن را روشن کنید تا هوای خنک تر را تجربه کنید.

7-     جدا از این نکات ، شما همچنین می توانید کارهای ساده ای مانند خاموش کردن پرده ها و خاموش کردن چراغ ها انجام دهید تا گرما از اتاق خارج نشود. برای اطمینان از اثر بخشی آن ، کولر را در مکان مناسب نصب کنید. اگر قصد خرید یک کولر آبی دارید ابتدا باید بدانید که انواع کولر آبی شامل کولر آبی پوشالی و کولر آبی سلولزی است. قیمت کولر آبی بر این اساس بسیار متفاوت است.

 

  • ۹۹/۰۲/۰۴
  • علی حسینی راد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی