تهویه مطبوع فارسی

مقالات و دانش فارسی درباره تهویه مطبوع همچون وسایل و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و تجهیزات موتورخانه و تاسیسات ساختمان و ابزار و وسایل استخر را بیاموزید تا بتوانید متخصصانه خرید کنید.

تهویه مطبوع فارسی

مقالات و دانش فارسی درباره تهویه مطبوع همچون وسایل و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و تجهیزات موتورخانه و تاسیسات ساختمان و ابزار و وسایل استخر را بیاموزید تا بتوانید متخصصانه خرید کنید.

وبلاگ تخصصی تهویه مطبوع در بلاگ دات آی آر به شما کمک می کند درباره تهویه مطبوع و تجهیزات و تاسیسات ساختمان همچون فن کویل کولر گازی پمپ استخر فن کویل داکت اسپلیت فیلتر استخر تجهیزات کنترلی همچون ترموستات و انواع آن، سرمایش و گرمایش دانش مورد نیاز خود را بیاموزید و بتوانید از مراجع معتبر کالاهای مورد نیاز ساختمان خود را بیابید و در اسرع وقت خرید خود را انجام دهید. امید است در این راه بتوانیم ناب ترین مقالات را از بهترین مراجع برای شما تهیه کنیم و در این راه تمامی سرمایه خود که تلاش روز افزون ماست خرج کنیم.

  • ۱
  • ۰

کولر سلولزی

 

بررسی کولر آبی سلولزی از نظر مختصات علمی

 

در این مقاله ، یک تحقیق تجربی از یک سیستم تهویه مطبوع با آب مسکونی تقسیم شده با راندمان بالا که از پد سلولز به عنوان ماده پر کننده برج خنک کننده استفاده می کند ارائه می دهد. برج خنک کننده به دلیل مرطوب بودن آب درشت سلولز است که باعث ایجاد یک فیلم آب یکنواخت در کل سطح لنت ها و تماس کامل بین آب و هوای خنک کننده می شود. برج خنک کننده با واحد چگالش چرخه Rankine در طراحی سازه یکپارچه شده است تا یک واحد خارج از درب از نوع انتگرال تشکیل شود. خصوصیات انتقال حرارت و جرم در لنتهای سلولز ابتدا مورد بررسی قرار می گیرد و از نتایج برای طراحی برج خنک کننده استفاده می شود. یک نمونه اولیه با ظرفیت خنک کننده 3.52 کیلو وات ساخته شده و در مطالعه حاضر آزمایش شده است. نتایج تجربی نشان می دهد ضریب عملکرد (COP) در دمای لامپ مرطوب 27 درجه سانتیگراد ، دمای لامپ خشک 35 درجه سانتیگراد ، سرعت هوا 1.7 متر بر ثانیه ، سرعت جریان آب 5.1 لیتر در دقیقه به 3.45 می رسد و این بالاتر از مقدار استاندارد (2.96) از این سیستم های تهویه مطبوع تقسیم مسکونی معمولی.

 

 

ابعاد مناسب پد سلولزی کولر آبی

 

به طور تجربی عملکرد یک دستگاه تهویه هوا با استفاده از برج خنک کننده را آزمایش کردندبرای کاربردهای تهویه مطبوع ، دمای آب خروجی از برج خنک کننده به طور کلی در محدوده 28-30 درجه سانتیگراد است و دمای ورودی آب کندانسور به دلیل اتلاف انرژی از سیستم لوله کشی برای دمای ورودی کندانسور 30 ​​درجه سانتیگراد خط ترسیم نمی کند ، اما با اطمینان می توان نتیجه گرفت که منحنی COP تهویه مطبوع در دمای ورودی آب کندانسور 30 ​​درجه سانتیگراد برای دمای ورودی آب کندانسور کمتر از منحنی COP خواهد بود. 27-28 درجه سانتیگراد. اگر سیستم ذخیره سازی حرارتی PCM برای جایگزینی برج خنک کننده با این تهویه مطبوع خاص یکپارچه شده است این موضوع در کولر آبی‌های سلولزی که فاقد کندانسور هستند حایز اهمیت است. به عنوان مثال در شکل 9 (الف) نشان داده شده است ، با ذخیره ورودی PCM HTF در دمای 45 درجه سانتیگراد ، ارتفاع باله بدون بعد از 0/66 و سرعت جریان انبوه 0.05 کیلوگرم در ثانیه ، دمای خروجی HTF (دادن دمای ورودی آب کندانسور) برای 4 ساعت اول کار کمتر از 24 درجه سانتیگراد و در نتیجه مقدار COP بیشتر از 3.61 (محدوده COP نشان داده شده توسط فلش ​​جامد) می توانید از شکل 16. بخوانید. در این حالت ، در مقایسه با دمای ورودی آب کندانسور 28 درجه سانتیگراد (کمترین دمای ورودی کندانسور برای عملکرد برج خنک کننده عمومی [44،45]) ، و محدوده COP توسط توخالی نشان داده شده است. فلش) ، با استفاده از سیستم ذخیره سازی حرارتی PCM پیشنهادی منجر به افزایش COP در حدود 25.6٪ ​​می شود. علاوه بر این ، هنگامی که با پرکاربردترین سیستمهای تهویه مطبوع اسپلیت مسکونی با هوا ، مقایسه می شو.

 

نتیجه گیری درباره پد سلولزی کولر آبی

بسیاری از محققان بهبود عملکرد تهویه مطبوع با استفاده از پد سلولز آب را برای خنک کردن هوا قبل از ورود به کندانسور مورد مطالعه قرار داده اند یا برای خنک کردن آب گرم از کندانسور 2014 لنت های خنک کننده تبخیری سلولز را مورد بررسی قرار دادند تا هوای خنک شده را برای کاربرد گلخانه فراهم کنند.  پدیده های انتقال گرما و انتقال جرم در برج خنک کننده به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است. به طور آزمایشی انتقال گرما و جرم را برای طراحی برج خنک کننده آب لایه سلولزی مورد مطالعه قرار دادند. برای یک واحد بنیادی سلولز از همبستگی تجربی معادله استفاده کردند. پد در ابعاد 0.3 متر (عرض) 0.3 متر ((ارتفاع) 15 0.15 متر (ضخامت) و در ادامه روش طراحی برای اندازه های مختلف برج خنک کننده پد سلولز با ارتفاع H. به طور آزمایشی انتقال گرما و جرم را برای طراحی برج خنک کننده آب لایه سلولزی مورد مطالعه قرار دادند. برای یک واحد بنیادی سلولز از همبستگی تجربی، معادله یک استفاده کردند. پد در ابعاد 0.3 متر (عرض) 0.3 متر ((ارتفاع) 15 0.15 متر (ضخامت) و در ادامه روش طراحی برای اندازه های مختلف برج خنک کننده پد سلولز با ارتفاع H.

 

برای مشاهده کولر آبی سلولزی کلیک کنید.

 

  • ۹۹/۰۱/۲۷
  • علی حسینی راد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی